Kampania Rekomenduj.to i mój pomysł na słodkie desery z dodatkiem karmelu :)

Bardzo dawno mnie tu nie było, aż nie wiem nawet kiedy ten czas zleciał, i nawet nie myślałam że to prawie dwa miesiące odkąd wzięłam sobie pseudo urlop. Nie było czasu ani myśli do pisania, pewnie nie znajdę teraz też go zbyt wiele ale postaram się, zrobię to co w mojej mocy. Okropne zaległości, okropnie dużo chcę Wam powiedzieć, przedstawić i opisać a tak mało czasu. Ale po kolei, dziś żeby nie wpaść tu grubej rury postaram się na słodko wkupić z powrotem w wasze łaski 🙂

IMG_20170515_200239

Całkiem niedawno udało mi się załapać do kampanii Rekomenduj.to i dostałam słodką przesyłkę wypełnioną cukierkami Werther’s Original – Soft Caramels. Werthersy uwielbiam, kojarzą mi się z czasami słodkiego dzieciństwa, kiedy cukierasy nie były tak dostępne, a jak dostałam je w prezencie rozpływałam się. Kampania ta pozwoliła mi spróbować nowego smaku, smaku ciągnącego się karmelu, który wciąga! Spróbujesz jednego i nawet nie obejrzysz się jak cała paczka zniknęła. Ale do rzeczy 🙂 Rekomenduj.to zaproponowało aby karmelki nie tylko zjeść ale wykombinować z nich coś fajnego. W sumie czemu nie? Ostatnio lubię siedzieć w kuchni i kombinować a więc do dzieła. Myślałam co zrobić aby było smaczne, nie za bardzo kaloryczne, w miarę zdrowe i karmelowe.

Wpadłam na super pomysł aby zrobić ciasteczka owsiane z dodatkami orzechów i bakalii polane słonym karmelem 🙂

Owsiane ciasteczka

2 szklanki płatków owsianych 🍪 1 i pół szklanki mąki ( ja wykorzystałam resztki 1 szklanka mąki orkiszowej i pół szklanki mąki jaglanej) 🍪 2 jajka 🍪 w oryginalnym przepisie pół szklanki cukru ja zamieniłam go na syrop klonowy 🍪 i na koniec pełna dowolność na oko 😉 ja wsypałam posiekanych orzechów laskowych, włoskich i ziemnych, odrobinę słonecznika, sezamu, rodzynek. 🍪Wszytko mieszamy drewniana łyżka w misce, w międzyczasie podgrzewamy piekarnik do 160 stopni. Na papierze do pieczenia kształtujemy z masy ciasteczka, wkładamy do piekarnika i pieczemy około 20 minut.

Kiedy ciacha się pieką na patelni rozpuściłam opakowanie cukierków na patelni i dodałam dwie szczypty soli himalajskiej 👍

IMG_20170518_121936

Ciasteczka są pyszne, bardzo pożywne i sycące, oczywiście można zrobić nieco lżejszą wersję, jednak ja stwierdziłam że będzie to super przekąska na mały głód czy dodatkową dawkę energii.

Ciasteczka szybko się pieką, wystarczy około 20 minut, ja w sumie działam na oko 🙂 jak się zarumienią to znaczy że są gotowe.

IMG_20170518_115043 (1)

No i najlepsze na koniec! Kiedy już przestygną polewam je, a raczej maziam karmelem który wcześniej lekko posoliła. Słony karmel coraz częściej pojawia się w menu, niby nic a jednak ten smak coś pięknego!

IMG_20170518_122723

I co o tym myślicie? Jak nie lubicie ciasteczek mam dla Was również inną propozycje 🙂

Tym razem wersja na ciepło, ale równie smacznie i nie tucząca 😀 za bardzo

Nie wiem jak Wy ale ja uwielbiam ryż na mleku, lubię mlecze desery, a tym bardziej je lubię jak wersję sklepową przeinacze na domową i o wiele smaczniejsza. W garnuszku gotujemy mleku i wrzucamy płatki ryżowe, czekamy aż napuchną. Aby były słodkie ja dodaje odrobinę syropu klonowego – oduczyłam się cukru. W między czasie odrobinę mleka rozpuszczamy z kakao, robimy swoją płynną czekoladę, oczywiście jak kto lubi zostawia gorzką, ale ja dodaje syropu klonowego, dosłownie kilka kropli. Następnie topimy karmel, na małym ogniu, najlepiej na patelni. Na spodzie miseczki wlewamy czekoladę następnie karmel i ciepły ryż na mleku. Mmmmm… Fantastyczna propozycja na śniadanie, pożywne, smaczne może nie super dietetyczne ale też nie bardzo kaloryczne 🙂

18645068_340699103012724_8459717239489167360_n(1)

A może Wy macie jeszcze jakieś ciekawe propozycje na wykorzystanie karmelków? Chętnie poczytam i wypróbuje, podrzucajcie pomysły, a ja działam dalej, mam ambitny plan naskrobać tu jeszcze coś dziś 🙂

 

Skomentuj

