Najpiękniejsza wspomnienia w twardej oprawie :) Książka pisana obrazem.

IMG_20170415_173125

Zapewne każdy jeden z nas uwielbia trzaskać zdjęcia, fotki, uwielbia uwieczniać wspomnienia na fotografiach. Może fotografia to Twoja pasja? Wiem jedno teraz w dobie cyfrowej fotografii wszystkie nasze zdjęcia, wspomnienia, powody do dumy umieszczane są na twardym dysku, a co za tym idzie po chwili zapominane. Czasem gdzieś tam przypadkiem po otwarciu jakiegoś folderu wyskoczy nam na komputerze czy w telefonie zdjęcie – miłe wspomnienie czy zabawne zdarzenie. Wiem z własnego przykładu, że teraz drukowane zdjęcia to rzadkość. Sama od paru lat zdjęcia drukowałam może trzy razy i zapełniałam nimi album, ale aby wszystkie najlepsze zdjęcia wziąć w zgrać w jedną spójną całość to nie lada wyczyn 🙂

IMG_20170415_110027

Dziś chcę Wam przedstawić moje ostatnie odkrycie jakim jest Fotoksiążka. Firma Saal Digital Polska dała mi możliwość wydruku mojej własnej fotoksiążki. Mój własny kawałek historii przedstawiony na fotografii. Wspaniała sprawa! I szczerze każdemu polecam!

Wszyscy mamy w domu w albumach czy pudełkach pochowanych stertę zdjęć które nie tworzą spójnej całości. Ja dostając możliwość wydruku książki postawiłam na ostatnie 8 lat mojego życia. Kawałek mojej historii gdzie już nie jako singielka, ale na początku dziewczyna, narzeczona, mama, żona i partnerka na dobre i na złe zaczęłam pisać swoją książkę 🙂 Książkę pisaną fotografią.

Sall Digital Polska to firma która poświęca się fotografii. Za ich pomocą możemy kawałek przeszłości przelać na teraźniejszość tworząc cudowne wspomnienia w postaci właśnie fotosiążek, foto obrazów, plakatów. Możemy również przelać fotografie na kubek, zaproszenia weselne – pełen zakres możliwości. Ja mam to szczęście że udało mi się załapać do testów fotoksiążki. Szczęście bo nie dość że to wspaniała okazja na odświeżenie wspomnień szukając odpowiednich zdjęci, to możliwość wydruku większej ilości fotografii – gdybym miała wybierać tylko jedno zdjęcie na plakat czy obraz chyba nie umiałabym się zdecydować. I tak mając do dyspozycji 28 stron, długo głowiłam się jakie to zdjęcia wybrać.

Własnoręczne robienie takiej fotoksiążki to coś wspaniałego. Robiąc ją przez za pośrednictwem Saal Digital Polska otrzymujemy specjalną aplikację w której krok po kroku wybieramy co chcemy zrobić. Kiedy mamy już wybrany wariant wydruku – u mnie fotoksiążka – idziemy dalej układając cały schemat jakim jest papier wydruku – błyszczący albo mat – format – ilość stron itp. Nie ukrywam że chwilę głowiłam się co i jak ale później jak już rozpoznałam aplikację poszło z górki. Każdą stronę dopieszczamy wybierając odpowiednie tło – możemy wybrać je z przypisanych w aplikacji bądź tłem może posłużyć nam nasze wybrane zdjęcie. Jest bardzo duży wybór tła, jest mnóstwo możliwości i naprawdę niekiedy ciężko jest się zdecydować co wybrać. Okładka połyskująca twarda, jak typowa książka. Na okładkę również wybrałam zdjęcia, a z tyłu dodatkowo napisałam do kogo należy.

Wewnątrz każda jedna strona może być wykorzystana tak jak nam to pasuje. Zdjęcie może być jedno rozciągnięte na obie strony typu panoramiczne

IMG_20170415_110117IMG_20170415_110152

Bądź rozsypane po całej stronie, na pionowo, poziomo, w skosie, na lewo czy prawo. Strony tworzymy od podstaw, są wstępnie wpięte ramki które pomagają rozmieścić i tekst i zdjęcia, ale ja jednak usuwałam je i robiłam wszystko tak jak sobie umyśliłam.

Wklejanie zdjęć to świetna zabawa jednak dodawanie do historii tła i odpowiednich ikon to jeszcze lepsza frajda. Tworzysz coś z niczego, coś od początku do końca czekając na finalny efekt który jest naprawdę zachwycający. Niby nic takiego ale wspomnienia dopieszczone, dopracowane, ułożone, i z doklejonymi tematycznymi znaczkami mają jeszcze większy urok i cieszą podwójnie.

Kolorowe ikonki, które można dopasować do każdej tematyki zdjęć, ja postawiłam w mojej książce na wspomnienia, a większość wspomnień to wycieczki w góry, no i oczywiście ślub i narodziny dzieci. Do ikonek można dobrać odpowiednie tło jak przy rozdziale o temacie : ślub i wesele. Wiadomo wtedy króluje biel i tło również wybrałam białe pikowane.

Tworzenie fotoksiązki to nie tylko odkurzanie wspomnień ale i świetna zabawa. Swoją książkę robiłam z córką, razem wybierałyśmy zdjęcia i ikonki. Razem ustawiałyśmy obrazki w odpowiednie miejsca, i wspólnie dokonywałyśmy zmian. Razem wybierałyśmy tematy każdej strony i bawiłyśmy się przy tym super. Kiedy tak czas leciał, zdjęcia migały nam jedne za drugimi, śmiałyśmy się z starych zdjęć i wspominały wspólne wakacje nagle zobaczyłyśmy że wszystkie strony albumu już zostały zapełnione. No i teraz zastanawiamy się co dalej czy dokupujemy strony, czy redukujemy książkę? W ostateczności zredukowałyśmy dwie strony i wszystko to co najważniejsze zostało umieszczone na kartkach 🙂

Fantastyczna sprawa dla każdego z nas, aby wszystkie najważniejsze wspomnienia umieścić w jednej książce, może być to też niesamowity i napewno udany prezent. Fotoksiążka posłuży również jako portfolio, kiedy umieścimy i podsumujemy w niej efekty naszej dotychczasowej pracy. Również dla hobbystów będzie to nie lada gratka, kiedy fotograf amator zamieści w niej swoje foto perełki.

IMG_20170415_110526

Kiedy wszystko już było dograne, od okładki po stronę końcową przechodzę w aplikacji do płatności. Sama fotoksiążka wyniosła mnie 200 zł + wysyłka 20 zł. W ramach testu otrzymałam bon na sumę 200 zł więc za książkę zapłaciłam tylko wysyłkę. Płatności dokonałam, bon wprowadziłam, teraz przyszło mi tylko czekanie. Myślałam że taka ilość zdjęć, wykonanie grubej okładki trochę potrwa. Nastawiałam się na tydzień czy nawet kalkulując w głowie około dwóch tygodni. Nie małe było moje zdziwienie kiedy kurier po dwóch dniach!! Tak w dwa dni została wydrukowana moja książka. Błyskawiczna obsługa, książka solidnie zapakowania w gąbczasty worek, grubą tekturę, tak aby nic się nie zagniotło. Wewnątrz moje cudo. Naprawdę efekt fantastyczny. Wiadomo niektóre zdjęcia w powiększeniu czy pomniejszeniu tracą na wyrazistości. W książce nie zauważyłam żadnego rozmazania, wszystkie zdjęcia wyglądają przepięknie, tło fantastyczne, kolory ostre, obrazki świetne.

Jestem naprawdę zachwycona tą foto książką i zastanawiam się nad kolejną częścią 🙂 Jest tyle ważnych momentów, chwil które chciałabym uwiecznić w takiej książce. 28 stron to niby dużo a jednak tak mało. Nie ukrywam dla mnie wydać jednorazowo 200 zł to trochę szkoda, choć patrząc na to że robimy coś swojego, tworzymy swoje unikalne działo z mnóstwem pozytywnej energii to cena nie jest wysoka. Jest to również super pomysł na prezent dla rodziców na rocznicę ślubu, czy dla przyjaciółki na urodziny czy ślub. Wspaniałe wspomnienia zapisane na stronicach prywatnej księgi wspomnień.

Aby poczytać więcej na temat cudów jakie oferuje na Saal Digital Polska zapraszam na ich stronę i fanpage.

Skomentuj

